8.2.2009

Gatlinsburg ja Smokey Mountains

Tänään lähdettiin siis aamulla aikaisin kohti Gatlinsburgin kaupunkia ja Smokey Mountainsia. Ajomatka meni yllättävän kivuttomasti, vaikka sinne ajettiin n. 2,5 h.
Ensin käytiin hakemassa vähän opastusta turisti infosta Smokey Mountainsin kupeesta. Sit lähdettiin ajelemaan pienelle vesiputoukselle. Sinne piti patikoida n. 1,3 mailin mittainen lenkki, koko matkan polku kiipes ylämäkeen pienessä kulmassa. Perille kun päästiin, otettiin muutamia kuvia, nautittiin luonnossa ja hengähdettiin hetki. Sit suunnattiinkin samaa reittiä alaspäin. Olisi siitä vielä eteenpäin päässy jotain pienempää polkua pitkin jonnekin, mut jätettiin väliin.
Alas kun päästiin, päätettiin palata takaisin Gatlinsburgin kaupunkiin, sillä pojilla oli pikkasen nälkä, kun eivät olleet mitään aamupalaa vielä syöneet ja oltiin jo puolissa päivin. Matkalla takaisin kaupunkiin jouduttiin hetken aikaa odottelemaan, kun joku oli ilmeisesti saanut parkkipaikalla sairauskohtauksen ja hänet haettiin helikopterilla pois...Gatlinsburgin kaupunki on todella kaunis pieni kaupunki ihan Smokey Mountainsin kupessa. Värikäs ja täynnä aktiviteetteja. Löytyy erilaisia museoita, kumituslinnaa, tuolihissillä pääsee jonkun nyppylän päällekin menemään...

Käytiin pienessä ravintolassa syömässä pizzat ja sit lähdettiin kävelemään katuja ees taas. Löydettiin aivan ihania kujia, joissa oli paljon paljon pieniä putiikkeja. Arkkitehtuuri oli kaunista, joskin hyvin teennäistä. Mutta se ei meitä haitannut, kiva oli katsella pikkuputiikkien tarjontaa. Meille mukaan lähti ainoastaan toffeeta ja sellasia tikun näköisia karamellipötköjä karkkikaupasta, jossa tuotteet tehdään paikan päällä. Mutta Rick löysi vihdoin etsimänsä stetsonin yhdestä puodista ja onnellisena lähtikin kotimatkalle uuden hatun omistajana.

Perillä Cookevillessä oltiin vasta josku puol 7 aikaan. Käytiin vielä meksikolaisessa ravintolassa syömässä (ruoka oli aivan taivaallista!!) ja sitten pitkin suunnata jo takaisin kampukselle.

Huomenna olisi vuorossa Tennesseen osavaltion ajokortin suorittaminen... Katsotaas nyt, saadaanko sitä huomenna, kun voi olla että pistävät tekemään ajokokeenkin...